Szinva Comp Szoftver

Kezdőoldal / Aktuális / Hírlevelek


Tájékoztatás a NAV Online számlatovábbítással kapcsolatban

 

Nem mindegyik operációs rendszer alatt működik az automatikus online adatszolgáltatás!

A Windows XP támogatása a Microsoft részéről 2014. 04. 08-tól, a Windows Vista támogatása pedig 2017. április 11-től  megszűnt, ezért a biztonság szempontjából ezek már nem megfelelőek.

Az Online Számla webes szolgáltatás olyan technikai megoldásokat használ a https adatcsatorna titkosítással kapcsolatban, amelyek nem alkalmazhatók Windows XP és Vista  operációs rendszer alatt. A program fut ugyan Windows XP és Vista  alatt, de az említett  technikai igény miatt az online szolgáltatással való kommunikáció meghiúsul.

Az online adatszolgáltatás teljesíthetősége érdekében szükséges lecserélni az említett operációs rendszereket, ami bizonyos esetekben a hardver cseréjével is járhat.

Éles regisztráció szükséges a NAV Online Számla felületen!

Ahhoz, hogy a programjaink automatikusan be tudják küldeni az adatokat, regisztrációra lesz szükség a NAV felületén. A regisztrációt követően technikai felhasználót kell megadni, kijelölni. A technikai felhasználóról további információt a következő honlapon talál:

Jelenleg még csak a teszt felületen lehet regisztrálni. Ez a regisztráció azonban az éles üzemmód indulásakor meg fog szűnni, és újra regisztrálni kell.

 

Regisztráció után frissíteni kell a SZINVA számlázó programokat!

A regisztráció és a technikai felhasználó kijelölését követően, frissíteni  kell programjainkat a NAV-bekötés kezelésre alkalmas verzióra, és a szoftvereinkben  a technikai felhasználó adatait fel kell vinni. Erről részletes tájékoztatást küldünk majd minden felhasználónknak, amikor a NAV  Online számlabefogadás minden programja véglegesítésre került.

Minden számlázó  programunk alkalmas lesz  a verzió frissítését követően automatikusan, manuális beavatkozás nélkül biztosítani az online adatszolgáltatást.

A rendszer által a továbbított számlák állapotáról a NAV rendszere visszajelzést fog adni. Ezen státuszok megtekinthetők lesznek a szoftverben, illetve a számlákat és azok állapotát a NAV rendszerében is nyomon lehet követni.

A szolgáltatást tartalmazó programverziót terméktámogatással rendelkező Ügyfeleink részére tudjuk biztosítani.

 

Tennivalók  üzemzavar esetén!

Üzemzavar esetén (internet-kimaradás, adatszolgáltató rendszer meghibásodása, számítógép meghibásodása) a megszűnést követő 24 órán belül kell az adatot szolgáltatni.

Ha 48 órát is meghaladja az üzemzavar, abban az esetben a NAV felé ezt jelezni kell, illetve 24 órán belül már kézi adatszolgáltatást kell végezni ennek tudatában. Amennyiben az automatikus adatszolgáltatás nem elérhető a programjainkból, akkor 3 naptári napon belül az adatokat manuálisan a NAV felületén keresztül szükséges szolgáltatni:

 

 2/2018. (VI. 1.) PM rendelet  A számla és a nyugta adóigazgatási azonosításáról, valamint az elektronikus formában megőrzött számlák adóhatósági ellenőrzéséről szóló 23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet módosításáról.